tirsdag den 31. januar 2012

S-tog - Fejlen på Svanemøllen er nu rettet 31.1. 20:11

Fejlen på Svanemøllen er rettet

31. jan kl. 20:11

Der er op til ca. 10 minutter længere ventetid på flere S-tog i øjeblikket, men vi arbejder på at få alle S-tog til at køre efter planen ca. kl. 20.45.

Kalenderblad for Februar 2012 A4-format

Kalenderblad for Februar 2012


Fra Facebook-siden Trafikcenter Danmark og København


Kalenderen kan hentes her:
Kalenderblad Februar 2012 på Skydrive
JPG-billede i A4-format

Kalenderblad Februar 2012 på Skydrive
PDF-dokument i A4-format

S-tog - Servicemeddelelser om elevatorer 31. jan. og 1. feb

Servicemeddelelser om elevatorer
31. jan. - 1. feb.



På følgende stationer virker elevatorerne desværre ikke
Bagsværd: Indtil videre, på grund af renovering.
Lyngby spor 2-3:  på grund af renovering, forventes færdig i slutningen af februar
Ølstykke: Indtil videre, på grund af renovering.
Østerport spor 5-6: Indtil videre, på grund af renovering.
Der kan forekomme elevatorer, der midlertidigt er ude af drift
Ring venligst for yderligere information
Tlf. 24683030

Trafikanter: Nørreport halter stadig

Området ved Nørreport Station er omdannet til en byggeplads
 de næste 3 års tid, mens stationen bliver renoveret.
 - Foto: Magnus Holm
Trafikanter: Nørreport halter stadig
Af Line Prasz, Politiken.dk

Det er en buldrende mørk morgen på Nørreport Station i København.


Klokken er 7, og trafikken er så småt ved at komme i gang ved stationen, som gemmer sig bag plankeværk, forvandlet til en byggeplads med midlertidig skiltning til cyklister, fodgængere og bilister.


Arbejdet skal ifølge planen afsluttes om 3 år. Indtil da er flere af lyskrydsene lukket eller flyttet, dobbeltsporede cykelstier og kørebaner oprettet og informationsskilte banket op.


Og det skaber problemer for mange af stationens brugere og de mange, der kører eller går igennem området på vej til og fra arbejde og skole.


Lærerne må standse trafikken
Blandt dem er elever og lærere på N. Zahles skole, der ligger på Nørrevold.


De savner mere lysregulering i området.


»Der er mange cyklister og gående, der har svært ved at finde ud af det«, siger  afdelingsinspektør Gretha Toft.


I Linnésgade, der løber bag skolen parallelt med Nørrevold, skal eleverne hver dag krydse gaden for at komme over på Israels Plads, og da en stor del af trafikken nu løber igennem Linnésgade, kræver det store ressourcer for skolens lærere.


»Der er mange, der skal over, og lærerne skal virkelig stå der og sørge for at få trafikken standset. Der er rigtig meget pres på«, siger Gretha Toft, som derfor har henvendt sig til kommunen for at få sat gule blinklys op, men endnu ikke har fået svar.


Ældre kan ikke finde overgangene
Også nogle af de ældre medarbejdere på Københavns Universitet har svært ved at færdes i området, som for en stor dels vedkommende ikke er oplyst af gadebelysning, fortæller Christa Lindholm.


»Når det er mørkt, kan de ikke finde ud af, hvor de skal gå over og synes, de bliver 'spærret inde' i byggepladsen«, siger hun, som ikke selv har oplevet problemer.


30-årige Casper Thorning står i bageren i Brugsen, og han tager hver dag toget til Nørreport. Han fortæller, at den del af cykelstien, der går fra hjørnet af Frederiksborggade og op til Nørreport ofte bruges af fodgængere.


»Og det skaber jo nogle situationer, hvor de er ved at støde ind i hinanden«, siger han.


Folk vænner sig til det
Ofte er det også bilisterne, som har svært ved at overholde skiltningen, fortæller en af de arbejdsmænd, der går på byggepladsen hver dag.


Han oplever, at der i begyndelsen var en del forvirring, som kunne skabe farlige situationer, men at det er ved at bedre sig - dog ikke fordi skiltningen eller indretningen er blevet bedre.


»Folk er ved at vænne sig til situationen«, siger han.


Læs artiklen på Politiken.dk Trafikanter: Nørreport halter stadig

Læs også:  
Ny Nørreport - 20. november til 31. december
Busserne omkring Nørreport St.